Obserwujesz?

piątek, 30 czerwca 2017

CHUDZIELCY JEDZĄ ANANASY

Hej ;)

Co tam u Was? Jak przygotowania do weekendu? 
U mnie całkiem nieźle, jutro zabieram mojego księcia w magiczne miejsce, o którym jeszcze nie wie. Zapakowałam prezent urodzinowy w papier i schowałam głęboko w szafie żeby nie znalazł. Byle tylko pogoda dopisała :)

2 tygodnie biorę już l-karnitynę z Treca i nie ćwiczę. Pierwszy tydzień to przez gorąco, przeżyłam głównie na wodzie, a ten tydzień... Zalatana jestem, codziennie coś. Telefony, zakupy, inne duperele...

Natomiast dziś postanowiłam napisać Wam o owocu, w sam raz na lato, który może Wam pomóc nie tylko zrzucić wagę, ale urozmaicić np. śniadanie.



ANANAS


Czy słyszeliscie o tym, ze ananas jest dobry na choroby dróg oddechowych? Prawdę mówiąc, ja dowiedziałam się tego w tamtym roku dopiero. Ogólnie nigdy nie przepadałam za ananasem, może dlatego, ze w moim domu mało się go jadło i tak jakoś tutaj też nie kupowałam go często. Jednak to prawda, bromelaina, która występuje w tym smacznym owocu ma właściwości przeciwbólowe. Warto zatem spożywać ananasa podczas bólu gardła, może to zmniejszyć jego obrzęk i przełykanie śliny nie bedzie takie bolesne. 

Skąd jednak stwierdzenie, ze ananas powinien znaleźć się w diecie osoby, która uprawia sport by zrzucić kilka zbędnych kilogramów? Otóż stąd, ze ananas przyspiesza metabolizm poprzez rozkładanie białek do polipeptydów. Dzięki temu owoc ten zapobiega również wzdęciom i zaparciom. Zjedzenie go pomoze także osobom, które mają problemy z zakrzepami. Ananas pomaga rozpuscić powstałe w krwi zakrzepy przez co zapobiega chorobie wieńcowej.

Ananas to takze prawdziwe źródło pektyn, jest to błonnik pokarmowy, dzięki któremu powstaje uczucie sytosci i wypełnienia żołądka. Ale! Trzeba uważać, duża ilosć cukrów prostych trafia do tkanki tłuszczowej, a więc ananasem najlepiej urozmaicić sobie pierwszą część dnia, w której spalamy najwięcej kalorii. 

_______________________

Jestem aktywna każdego dnia na Instagramie

Czy lubicie ananasa?

Lato już mamy, osiagnęłyście wymarzone sylwetki? 
Ja nie, ale nadal walczę. 

Buziaki <3

8 komentarzy:

  1. Dojrzały fajny do sałatek i koktajli :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Lubię ananasa :) Jak jestem na bazarku i widzę świeże to biorę ;-)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja często wyciskam go w sokowirowce i mieszam z innymi owocami :)
    O nie wiedziałam, że ten owoc ma tyle dobrych właściwości zdrowotnych.

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo lubię ananasa, i często jem, pasuje do sałatek owocowych jak i do mięsa, pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O tak :) wzajemnie pozdrawiam :)

      Usuń
  5. Świetne zdjęcie ;) Ja za ananasem nie przepadam, jakoś nie mogę się przekonać do tego smaku :C wolę jabłka, kiwi cz truskawki :P

    OdpowiedzUsuń

Komentarze zawierające wulgaryzmy świadczą o osobie, która je dodaje, a nie o treści bloga.